وی گفت: راهکارهای لازم برای کاستن از این عوارض ، استراحت دادن به چشم در فواصل ‪ ۱۰‬دقیقه ای بعد از هر بار استفاده از رایانه و انجام حرکات نرمشی و کششی است.
آقازاده امیری با اشاره به هم سطح قرار گرفتن چشم ها با بالای صفحه نمایشگر و رعایت فاصله مناسب صورت تا صفحه نمایشگر گفت: فاصله مناسب ، حدود طول دست کاربر است و این فاصله نباید کمتر از ‪ ۵۰‬سانتی متر باشد.
رییس دوازدهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران یادآور شد: پلک زدن در فواصل زمانی کوتاه و هر پنج ثانیه یک بار مانع از خشکی چشم ها می شود.
امیری گفت: یکی از مواردی که عمدتا از طرف کاربران مطرح می شود، درد در ناحیه گردن و شانه ها ، بی حوصلگی و خستگی است که علت آن قرار نگرفتن دید فرد و صفحه نمایشگر در یک سطح است.
وی افزود: انحرافات زوایه دید کاربر ، نسبت به نمایشگر به سمت بالا، پایین و یا اطراف، باعث ایجاد انقباض بیش از حد عضلات ناحیه گردن و شانه و درد در این نواحی می شود.
امیری ادامه داد: در صورت زاویه دار بودن نگاه به صفحه نمایشگر به دلیل تطابق های غیر یکسان، فرد با خستگی زودرس و احساس سرگیجه روبرو می شود.
رییس انجمن اپتومتری ایران با اشاره به اینکه تمیز نگه داشتن صفحه نمایشگر آسیب های وارده به چشم را به کمترین حد می رساند، گفت: تمیز نگه داشتن صفحه نمایشگر از گرد و غبار و همچنین کاستن میزان نور و شفافیت نمایشگر، مانع از خیرگی به صفحه رایانه می شود.